miércoles, 3 de mayo de 2017

Informe Final

Bos días!

Despois de rematar o noso proxecto na sesión anterior, rematamos tamén o Informe Final sobre este, que vos presentamos a continuación. Este realizouse, ao igual que todas as actividades, seguindo as directrices do Decreto 105/2014 polo que se regula o currículo da Educación Primaria en Galicia. Nel xustificamos a elección do noso proxecto, mostramos as partes máis relevantes do decreto para o noso caso e explicamos algunhas das actividades que levamos a cabo. Ademais, reflexionamos sobre a viabilidade do mesmo.

INFORME FINAL

1.   XUSTIFICACIÓN


O noso proxecto baséase na creación dun e-book que sirva como complemento para a materia de Educación Física. Esta orientado a recompilación de materiais interactivos educativos que se poderían usar nela. Os cursos cos que se traballará serán 3º e 4º.
Seleccionamos en primeiro lugar o libro dixital, xa que nos parece un material moi útil e moi sinxelo de utilizar. Ademais, posiblemente os libros impresos desaparezan e este sexa o futuro nas aulas, polo que cremos que é importante acostumarse ao seu uso.
En canto a selección desta materia curricular, realizámola xa que dous dos compoñentes do grupo son Técnicos en Actividades Físicas e Deportivas, e ademais os catro temos unha relación directa con algún deporte, ademais de grandes intereses por esta área.
Por outra banda, é unha materia moi interesante para aplicar o uso das TIC, xa que a tendencia é a orientala unicamente á parte práctica, coa realización de diferentes deportes, e gustaríanos mostrar unha visión diferente.



2.   CONTEXTO


O Centro no que se levará a cabo o noso proxecto é o CEIP Lira, unha escola situada no entorno de Ribadavia. Esta é unha vila da comarca do Ribeiro, que conta cunha poboación predominantemente nova. A maioría traballa en labores relacionadas co cultivo, mantemento e elaboración de viño e dos viñedos.
Con respeto a escolarización, non só asisten os nenos e nenas do centro, se non que tamén rapaces e rapazas de pobos cercáns como son San Cristovo, Francelos, Barcia, Carballeda de Avia…
Ao ser un centro situado nunha vila e non ser o único nesta, o número de alumnos/as por clase oscila entre os 15 e os 20.
Levaríamos a cabo este proxecto con nenos de 3º e 4º de primaria. Estes contan cunhas características evolutivas e de desenvolvemento que condicionan os procesos de aprendizaxe e que hai que ter en conta á hora de programar e ensinar.
En canto ás características psicoevolutivas dos nenos e nenas a estas idades están:

·         Desenvolvemento psicomotor: O coñecemento básico do corpo xa está superado pola maioría do alumnado e prosegue o proceso de estruturación corporal. É un ciclo marcado por unha sensible mellora en todos os aspectos como consecuencia de que apenas se producen cambios estruturais no corpo, o que posibilita que os movementos sexan máis eficaces e económicos, melloren as coordinacións e se estabilicen a dominancia lateral e ocular.

·         Desenvolvemento cognitivo: Continuarán no estadio de operacións concretas, o que lles obriga a manipular os obxectos, a linguaxe... para alcanzar os conceptos que se propoñen e que van aumentando en complexidade. Manexan con soltura os símbolos en substitución das cousas, o que facilita e permite desenvolver os seus aprendizaxes. Comezan a realizar reflexións sistemáticas sobre as actividades que levan a cabo, polo que intentan ordenar, clasificar e comparar.

·         Desenvolvemento da linguaxe: Distribúen e ordenan bastante ben as palabras e as oracións no espazo-tempo e coñecen e dominan, aínda que con certas dificultades aínda, a normativa dos códigos. Aínda se presentan moitas dúbidas ortográficas, polo que hai que continuar afianzando este aspecto. Amplían considerablemente o vocabulario e xa son capaces de definir palabras. No referente á lectura, acostuman a realizala xa con certa fluidez, aínda que poden presentar algúns tropezos. Por iso é fundamental traballar a comprensión lectora.

·         Desenvolvemento social: Teñen maior autonomía en relación cos pais tanto para buscar os seus propios xogos, como para “saír de apuros”. Teñen unha gran vitalidade: xogan, pelexan, falan todos á vez, entusiásmanse, compiten... Este é un campo no que é posible desenvolver unha interesante acción educativa, centrando a actividade do alumnado. Manifestan un grande interese polo que ocorre fora da familia. O compañeirismo é típico destas idades e a pertenza ao grupo é o núcleo vital en torno ao cal se desenvolven as súas actividades.


3.   CONTEXTO CURRICULAR


Este apartado creouse tendo en conta o Decreto 105/2014, do 4 de setembro, polo que se establece o currículo da educación primaria na Comunidade Autónoma de Galicia.

3.1.        Obxectivos xerais


No artigo 3 do currículo establécense unha serie de obxectivos xerais. Os dous seguintes son os que máis se adecúan ao noso proxecto, xa que están directamente relacionados coas TIC.

§  Iniciarse na utilización, para a aprendizaxe, das tecnoloxías da información e da comunicación, desenvolvendo un espírito crítico ante as mensaxes que reciben e elaboran.
§  Utilizar diferentes representacións e expresións artísticas e iniciarse na construción de propostas visuais e audiovisuais.

3.2.        Competencias clave


Ademais de obxectivos, tamén se presentan unha serie de competencias clave, recollidas no artigo 5. Destácanse as seguintes, relacionadas co noso proxecto:
§  Competencia dixital (CD).
§  Aprender a aprender (CAA).
§  Conciencia e expresións culturais (CCEC).

3.3.        Área


A área sobre a que imos traballar é a de Educación Física. Esta ten como finalidade principal a competencia motriz dos alumnos e das alumnas, entendida como un conxunto de coñecementos, procedementos, actitudes e sentimentos que interveñen nas múltiples interaccións que realiza un individuo no seu medio e cos demais e que permite que o alumnado supere os diferentes problemas motrices propostos tanto nas sesión de Educación física como na súa vida cotiá; sempre de forma coherente e en concordancia ao nivel de desenvolvemento psicomotor, prestando especial sensibilidade á atención a diversidade nas aulas, utilizando estratexias inclusivas e sempre buscando a integración dos coñecementos, os procedementos, as actitudes e os sentimentos vinculados á conduta motora fundamentalmente. A competencia motriz, que non está recollida como unha das competencias clave, é fundamental para o desenvolvemento destas, especialmente as Competencias Social e Cívica, Aprender a Aprender, Sentido de Iniciativa e Espírito Emprendedor, Conciencia e Expresións Culturais e Matemática e Científico Tecnolóxica e, en menor medida, a Competencia en Comunicación Lingüística e a Competencia Dixital.



4.   ACTIVIDADES A REALIZAR


Para a realización deste proxecto leváronse a cabo unha serie de actividades que aparecen recollidas nas táboas que se adxuntan a continuación. Nelas defínese que o tipo de actividade e faise unha breve descrición de cada unha delas.

ACTIVIDAD 1: PÓSTER DIXITAL
Breve descripción:
Nesta actividade expondremos na pantalla PDI o noso póster con todos os links, e o código bidi para escanear, como docentes deixarémoslles escanealo dende a tablet para que entren nos diferentes recursos e xoguen con eles. Despois deberán facer unha breve redacción no ordenador sobre os recursos que utilizaron e o que aprenderon deles.

Recursos utilizados: (soporte y recurso TIC (programa, software, aplicación….)
Blogger, diferentes webs de recursos.
Lugar de realización
Esta actividade pódese levar a cabo en calquer aula que dispoña de proxector ou mesmo de pantalla PDI.
Personal
□ Maestro tutor □ Maestro de apoyo (PT o AL) □ Especialista
□ Personal de asociación □ Familias □ Otro: especificar
Agrupamiento del alumnado
A forma de agrupar ao alumnado será de formando parellas para así se turnan nos xogos e tamén se poden axudar ao mesmo tempo, ademais de que é unha forma de facer a clase mais amena.
Duración de la actividad
A actividade terá unha duración de 2 sesións.





ACTIVIDAD 2: RECURSOS AUDIOVISUAIS
Breve descripción: A partir do vídeo que creamos sobre “Os 8 beneficios de practicar deporte” creamos unha actividade que consiste en que o alumnado o visualice, e a partires del faga unha breve reflexión por escrito no seu ordenador sobre o que aprendeu, que deporte lle gustaría practicar e todo aquilo que queira expresar sobre o que lle transmitiu o vídeo. A continuación, a partir desa reflexión deberán realizar unha pequena exposición apoiándose nunha presentación Power Point.

Recursos utilizados: (soporte y recurso TIC (programa, software, aplicación….)
Vídeo en Blogger e en Drive. O alumnado utilizará un procesador de textos.
Lugar de realización
□ Aula ordinaria □ Biblioteca □ Aula de usos múltiples  □ Rincón TIC
□ Otro: especificar:
Personal
□ Maestro tutor □ Maestro de apoyo (PT o AL) □ Especialista
□ Personal de asociación □ Familias □ Otro: especificar
Agrupamiento del alumnado
□ Gran grupo □ Pequeño grupo □ Parejas □ Individual □ Otro: especificar
Duración de la actividad
3 sesións.







ACTIVIDAD 3: WEBQUEST
Breve descripción:
A actividade consiste no uso dunha Webquest sobre Xogos Populares, o alumnado deberá entrar e seguir as indicacións que alí se atopan para resolver o exercicio.
Recursos utilizados: (soporte y recurso TIC (programa, software, aplicación….)
Wix, procesador de textos.
Lugar de realización
□ Aula ordinaria □ Biblioteca □ Aula de usos múltiples  □ Rincón TIC
□ Otro: especificar:
Personal
□ Maestro tutor □ Maestro de apoyo (PT o AL) □ Especialista
□ Personal de asociación □ Familias □ Otro: especificar
Agrupamiento del alumnado
O alumnado traballará en grupos de 3.
Duración de la actividad
2 sesións.






ACTIVIDAD 4: ACTIVIDADES MULTIMEDIA INTERACTIVAS
Breve descripción:
Creáronse unha serie de actividades multimedia interactivas, que son: sopas de letras, crucigramas, mapas conceptuais, puzzles, etc. O alumnado deberá usar os seus ordenadores para resolver 4 de todas as propostas que atoparán no blog. Ao rematar deberá de novo facer unha breve redacción sobre o que seleccionaron, acompañada dunha reflexión sobre o aprendido.
Recursos utilizados: (soporte y recurso TIC (programa, software, aplicación….)
Blogger, procesador de textos, diferentes soportes de programas.
Lugar de realización
□ Aula ordinaria □ Biblioteca □ Aula de usos múltiples  □ Rincón TIC
□ Otro: especificar:
Personal
□ Maestro tutor □ Maestro de apoyo (PT o AL) □ Especialista
□ Personal de asociación □ Familias □ Otro: especificar
Agrupamiento del alumnado
O alumnado traballará individualmente para a realización desta actividade.
Duración de la actividad
1 sesión


5.   CONCLUSIONES


Este foi un proxecto que nos entusiasmou dende o primeiro momento, xa que, como se mencionou anteriormente, a Educación Física é un tema polo que todos temos un grande gusto, e mostrabamos un grande interese por cambiar aquelas cousas que non nos convencían da maneira habitual de impartir esta materia.
Atopamos algunhas dificultades: a primeira foi ser capaces de imaxinar como funcionarían realmente na aula as nosas propostas, se serían aceptadas por nenos e pais, etc. Outra foi o pouco tempo co que contamos para a realización das diferentes actividades, e nalgúns casos o problema á hora de atopar unha gran variedade de recursos.
Sen embargo, consideramos que sería viable, e que pode resultar de grande utilidade tanto para docentes como para familias, xa que as nosas actividades poden realizarse tanto na aula como na casa coa familia ou en momentos de ocio cos amigos, e serven de aprendizaxe para todos eles.

6.   REFERENCIAS BIBLIOGRÁFICAS


-        Decreto 105/2014, do 4 de setembro, por el que se establece o currículo da Educación Primaria, No. 171, Anexo I, DOG (2014).
-        Gutiérrez, M.; Raposo, M. Y Pato, S. (2017). Materiales Faitic. Ourense: Universidade de Vigo.

No hay comentarios:

Publicar un comentario